Archiwum Sekcja FAQ - ALAB w domu

Jak przełożyć lub odwołać wizytę?

Wizytę można przełożyć lub odwołać najpóźniej 2 godziny przed przyjazdem pielęgniarki, drogą wyłącznie telefoniczną poprzez naszą infolinię pod numerem telefonu 22 308 98 98.

Czy pielęgniarka pobiera również wymazy na COVID?

Tak podczas wizyty pielęgniarka mobilna może pobrać wymaz na badanie obecności wirusa SARS-CoV-2. Nie jest to usługa refundowana przez NFZ, więc pacjent musi pokryć koszty wykonania badania i pobrania.

Jak przygotować się do pobrania krwi?

Aby prawidłowo przygotować się do pobrania krwi w domu, warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach przed wykonaniem badania:

  • unikaj wysiłku fizycznego na 24 godzin przed badaniem,
  • zadbaj o całonocny wypoczynek i regenerację,
  • bądź na czczo – ostatni posiłek powinieneś spożyć najpóźniej 12 godzin przed badaniem,
  • rano, przed pobraniem możesz wypić szklankę niegazowanej wody,
  • godzinę przed badaniem nie pal papierosów, nie zażywaj używek,
  • 15 minut przed badaniem – odpocznij i zrelaksuj się w pozycji siedzącej.

Pamiętaj, aby poinformować wcześniej pielęgniarkę o wszystkich przyjmowanych lekarstwach, insulinie, leczeniu bądź suplementach diety – mogą mieć one wpływ na wynik badania.

Jak odebrać wyniki?

Każdy pacjent po pobraniu otrzymuje indywidualny kod kreskowy do odbioru wyników online przez stronę internetową : www.alablaboratoria.pl w zakładce „wyniki online”. Większość badań będzie dostępna online, wyjątek stanowi część badań z zakresu genetyki człowieka i testy potwierdzenia na choroby zakaźne (HIV i kiła) – te możesz odebrać w dowolnym punkcie pobrań ALAB po wcześniejszym kontakcie z naszą infolinią.

Ile kosztuje usługa pobrania w domu?

Usługa pobrania w domu przez wykwalifikowany personel we wskazanych lokalizacjach to 0 zł za jedną osobę do końca maja. Każde dodatkowe pobranie w ramach jednej wizyty (maks. 4 osoby) to koszt 23 zł. W kolejnym miesiącu koszt usługi może ulec zmianie.

Czy podczas wizyty mogę wykonać każde badanie?

Część badań z naszej oferty wymaga specjalnych warunków pobrania i natychmiastowego transportu do laboratorium, nie da się ich wykonać na pobraniach domowych, są to badania niestabilne, które należy pobrać w punkcie przy laboratorium. Podczas zapisu poinformuj nas jakimi badaniami jesteś zainteresowany, udzielimy CI od razu informacji, czy można je zrealizować w ramach tej usługi.

Sprawdź jakie badania nie są objęte zakresem usługi ALAB w domu

Czy mogę otrzymać fakturę?

Oczywiście, jeżeli potrzebujesz faktury za usługę zgłoś ten fakt pielęgniarce przed dokonaniem zakupu. Podczas rejestracji niezbędny będzie numer NIP, faktura zostanie przesłana do Ciebie drogą mailową.

Jak zapłacić za badania podczas wizyty?

Płatność za usługę dojazdu, pobrania oraz badania jest możliwa zarówno kartą płatnicza jak i gotówką z możliwością wystawienia faktury. Ze względów epidemiologicznych zachęcamy Państwa do transakcji bezgotówkowych.